دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

هفته کتاب برگرفته از یک انقلاب فرهنگی است

حمیدرضا حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی طی پیامی، ۲۴ آبان ماه، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت و مطالعه کتاب را باعث عمق بخشیدن به بینش انسان‌ها و بصیرت افزایی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم شهرستان‌های همدان و فامنین در خانه ملت و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی فرارسیدن سی‌امین دوره از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و پرداختن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی را کمک حال انسان برای تشخیص سره از ناسره دانست. متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ الَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ (زمر؛ آیه ۹)

کناب گنجینه بی پایان هدایت و بهترین راه شناخت هستی، اندیشمندان و بزرگان در طول تاریخ است و یار صدیق همیشگی انسان که هرگز روح و روان انسان را نمی آزارد، چنانکه صادقانه هر آنچه در نهاد خود دارد متناسب با ظرفیت فکری انسان هدیه می کند. به همین دلیل متعهدیم که با تمام توان به آن ارج نهاده و در راستای شکوفایی هر چه بیشتر کتاب به عنوان امانت دار الهی که جلوه های لایتناهی خالق را به تصویر می کشد ادای احترام کنیم.

لذا بر ما واجب است در «سی‌امین دوره گرامیداشت هفته کتاب در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» که برگرفته از یک انقلاب فرهنگی است و در سالروز عروج علامه دهر حضرت آیت‌الله سیدمحمدحسین طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان به مقام ارزشمند و والای محققان و نویسندگان ادای احترام کرده و جامعه را نسبت به کتاب و کتابخوانی تشویق کنیم. بدون تردید مطالعه کتاب بینش انسان‌ها را عمق بخشیده و باعث بصیرت افزایی خواهد شد و صد البته در بحبوحه‌های سخت این روزها که از هر سوی فضای مجازی به ذهن‌ها یورش برده است، کمک حال انسان برای تشخیص سره از ناسره است.

در واقع کتاب ودیعه الهی است که خداوند متعال از گنجینه بی ‌نهایت خویش به آدمی بخشیده و آن را همراه و رفیق او گردانده است.

در پایان جا دارد این هفته را خدمت همه اهالی خانواده بزرگ کتاب و کتابخوانی به ویژه کتابداران، محققان، نویسندگان، کتابخوانان، ناشران، کتابفروشان و حامیان فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تبریک و تهنیت عرض کنم و از درگاه خداوند متعال برای همه این عزیزان طول عمر همراه با سلامتی مسالت دارم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی

نماینده مردم شریف شهرستان‌های همدان و فامنین

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 8 =